Prawdziwa historia Thermos
Prawdziwa historia Thermos
Firma Thermos od 1904r. wprowadza najbardziej gorące, świeże i cool innowacje do naszych domów. Ciągły rozwój produktów i technologii czyni z firmy lidera od prawie wieku. To naprawdę wciągająca historia.
Wynaleziona w 1892 przez Sir James Dewar'a, naukowca z Uniwersytetu Oxford'a, "próżniowa butelka" została po raz pierwszy wyprodukowana do celów komercyjnych w 1904r, przez dwóch niemieckich szklarzy, którzy założyli firmę Thermos GmbH. Na zorganizowany przez nich konkurs na nazwę dla nowego produktu napłynęło sporo propozycji, ale wygrała nazwa pewnego dżentelmena z Monachium, który zaproponował nazwę "Thermos", jako słowo pochodzące z greckiego Therme co znaczy ciepło.
W 1907, Thermos GmbH sprzedał prawa do nazwy trzem osobnym firmom: Amerykańskiej firmie Thermos Bottle Company z Brooklynu w Nowym Yorku; firmie Thermos Limited z Tottenham w Anglii oraz kanadyjskiej Thermos Bottle Co. Ltd. z Montreal'u, które to firmy rozwinęły ideę próżniowej butelki po tym jak została ona użyta w kilku znanych z tamtych czasów ekspedycjach np.: sierżanta E.H. Shackleton's wyprawa na Biegun Południowy, wyprawa sierżanta Roberta E. Peary's do Arktyki; czy pułkownika Roosevelta ekspedycja do Mombassy oraz do serca Afryki w Kongo z Richardem Harding Davisem.
Thermos towarzyszył nawet braciom Wright podczas ich pierwszego lotu balonem.
Thermos zdobywał świat za swój rewolucyjny design.
W 1909 Thermos zdobył "Wielką Nagrodę " na Wystawie Alaska Yukon Pacific, a także zdobył siedem innych nagród na światowych wystawach.
Technologiczny przełom został osiągnięty przez firmę w 1911 kiedy po raz pierwszy zaprezentowała maszynę do produkcji szklanych wkładów (które do tej pory były wytwarzane ręcznie). Nawet dziś Thermos jest światowym liderem w technologii próżniowych szklanych wkładów.
Wraz z wynalezieniem maszyny popularność termosów wzrosła niebotycznie.
W 1923 Termos przedstawił pierwszy 24 pintowy (ponad 11 litrów) termos "Blue Bottle" a także nowy termos o pojemności 1 galona (3,7l) znany jako Thermos Jumbo Jug.
Nowy typ szkła pod nazwą Pyrex® i technologia podwójnych ścianek zaowocowały w 1928, produktem o pojemności 28 gallonów.
Produkty te stały się bardzo popularne w latach 1928 - 1929 we wszystkich lodziarniach oraz sklepach rybnych do czasu rewolucji z spowodowanej wynalezieniem lodówki, co firmy omalże nie doprowadziło do bankructwa.
Kiedy wybuchła II wojna światowa w 1939, wszystkie możliwości produkcyjne firmy Thermos w Anglii zostały zaprzęgnięte do produkcji na użytek wojska. Za każdym razem gdy w powietrze ruszały tysiące pilotów, razem z nimi wylatywały tysiące termosów. W tym samym czasie w fabryce w Stanach termos również zaczął odgrywać olbrzymią rolę na froncie. Ponad 98% produkcji było przeznaczanej na aprowizację wojska lub na cele wojskowych labolatoriów rozwijających broń atomową.
W ten oto sposób kiedy skończyła się wojna w 1945, Thermos ze swoimi termosami był już popularny na całym świecie.
W 1953, Thermos wprowadził jako pierwszy technikę litograficzną do swoich stalowych pudełek na śniadanie. tzw. lunch box'ów a także na obudowy termosów. Przedstawiały one gwiazdę Westernów Roy'a Rogersa. Zestaw ten sprzedał się w ilości ponad 2,000,000 egzemplarzy w pierwszym tylko roku.
W 1955 Thermos rozszerzył swój asortyment poprzez przejęcie zakładu "Little Brown Jug" a także kilku innych mniejszy wytwórni termosów.
Do 1957 Thermos ze swoją próżniową technologią był znany w branży spożywczej do przechowywania napojów i żywności. Teraz udowadniał swą przydatność w ośrodkach naukowych, medycynie i przemyśle. Wykorzystywany w przemyśle pomiarowym, energetycznym, samolotowym, oraz przy przewidywaniu pogody. Znalazł zastosowanie także do przewozu rybek akwariowych, krwi, osocza, insuliny.
W 1966 to firma Thermos wprowadziła pierwszą próżniową butelkę wykonaną ze stali. Ten produkt zrewolucjonizował rynek ciepłych i zimnych napojów na całym świecie.
Do 1971, termosy marki Thermos były eksportowane do ponad 100 krajów na całym świecie. Firma otrzymała Nagrodę Królowej Anglii za osiągnięcia w eksporcie.
Rok 1985 był znów sukcesem dla firmy. Wprowadzono na rynek dzbanek do kawy "The Coffee Butler" utrzymujący jej ciepło. Produkt stał się podstawowym wyposażeniem każdej amerykańskiej kuchni oraz każdego przydrożnego baru. Obecnie tego typu dzbanki są w każdej sali konferencyjnej i każdym biurze czy hotelu.
W 1989 Thermos zaprezentował swoją nową markę Thermos Nissan.
W 2002 Thermos opatentował i wprowadził na rynek nową linię toreb termicznych IceBoundT. Piękne, a przede wszystkim skuteczne torby termiczne Thermos są zrobione z ekskluzywnego materiału IsoTechT wielowarstwowego materiału izolującego, nieprzeciekającego oraz trudnego do przebicia czy uszkodzenia.
Obecnie Thermos liczy sobie prawie sto lat i kontynuuje tradycje tworzenia gorących pomysłów, świeżych idei i bycia cool.